Cvičení po porodu

Proč je takový problém získat zpět štíhlý pas po těhotenství? Je to vůbec možné? Co je to diastáza nebo rozestup břišních svalů a jak se tvoří? Co dělat pro to, aby se zmenšila? Jaký estetický dopad to má? Proč to má vliv na bolesti zad a inkontinenci?

Vše souvisí s hlubokým svalovým stabilizačním systémem našeho těla. Při těhotenství dochází ke změnám a proto se i svaly musí přizpůsobit. Některé se musí více natáhnout, některé se naopak začnou stahovat.

Fotogalerie cvičení

zobrazit

 Po porodu je důležité, aby se tělo začalo opět harmonizovat. Tělo už nebude nikdy stejné, jako dřív, to je tvrdý fakt, ale dobrou zprávou je, že se s tím dá pracovat – a výsledky stojí za to.

Nejčastějším estetickým problémem je rozestup břišních svalů - diastáza.

Jak zjistit diastázu? Stačí si lehnout na záda, zabořit prsty těsně nad pupík a pomalu zdvihnout hlavu a hrudník, jako byste se chtěli posadit dopředu. Prsty by měli být v měkkém "ďolíku" a na okrajích byste měli cítit okraje přímého břišního svalu. Teď stačí zjistit, zda je jen nad, nebo i pod pupíkem a jak je velká. Když odděláte prsty, tak uvidíte buď "žraločí ploutev" nebo "důlek".

Diastáza má na svědomí právě ono vypouklé bříško (při přetíženém břišním svalstvu se může břicho "propadat"), které prostě ne a ne jít zpět, i když člověk cvičí a hubne. Klasickým kondičním tréninkem rozestup břišních svalů nezpravíme, ba naopak, často se rozestup ještě zvětší - důkazem jsou nejen kulturisté (ano i muži mají diastázu a právě ti, kteří posilují).

Pokud máme diastázu, tak nám nemůže správně fungovat CORE (hluboký stabilizační systém) a pravděpodobně nás budou bolet záda, nastanou problémy s pánevním dnem (např. inkontinence) a další.

Ale jak říkám, dobrou zprávou je, že se s tím dá pracovat. Jak? Musíme se naučit používat svaly, které nám rozestup břišních svalů zúží. Bavíme se o hlubokých svalech - příčný břišní sval a břišní vnitřní šikmý sval. Pokud jsou tyhle dva svaly správně aktivní a plní svoji úlohu, tak se pas začne zeštíhlovat, zploští se břicho a rozestup se zmenší.

Takže jaké cviky dělat? To je ta složitější část, která nelze jen tak vyčíst. Je za potřebí někdo, kdo vám řekne, jak cviky správně dělat a kontroluje vás.

Proto mě můžete kontaktovat a domluvit se na cvičení.  Je možnost individuálních lekcí, ve dvojicích či trojicích nebo také navštěvovat mé kurzy.